Eğer mükellef riyâ için namaz kılmış olsa, namazı şer’an sahih olmaz, yeniden kılması gerekir. Bunun böyle olduğu açıktır. Çünkü eğer insan, hem namaza, hem serinlemeye niyet ederek abdest alırsa, namazının sahih olmayacağı ileri sürülmüştür.
Ya, namaz kılarken, hem Allah rızası, hem başkasına riya niyeti taşıyan kimsenin durumu nasıl olur?
Fahruddîn Er-Râzî (rah.)
(TEFSÎR-İ KEBÎR)
(TEFSÎR-İ KEBÎR)
Öyele bir zamandayız ki gençlerimiz yeter ki namazını kılsın diye gözlerinin içine bakıyoruz :(
YanıtlaSilSadece gençler de değil malesef. Allahü Teala cümlemizi mağfiret etsin. Ve ihlaslı namazlar kılabilmeyi nasib etsin.
SilDikkat edilmesi gereken bir konu. Yanlışa düşmek çok kolay malesef.
YanıtlaSilÇağımızın en büyük problemi. Dikkat eksikliği. İbadetlerimizde huşuyu yakalayamıyoruz. Bununla ilgili bir hadisi şerif varmış. Tam lafzını yazamayacağım ama, ahirzamanda ilk kaldırılacak şey huşu imiş. Biz de ahirzaman ümmeti olarak bunun ızdırabını yaşıyoruz.
Silöyle namaz mı olur tabisi yaniii :)
YanıtlaSilBen kıldım oldu, şeklinde oluyor demek ki.
SilSadece kendisini kandırmış olur.
YanıtlaSil